اختلال هرزه خواری یا پیکا (Pica)  یک نوع اختلال خوردن است که فرد را به مصرف موادی مانند خاک یا رنگ و چیزهای آلوده که ارزش غذایی ندارند، وادار می‌سازد. این اختلال معمولا در دوران کودکی شروع می‌شود و به ندرت بیش از چند ماه ادامه پیدا می‌کند و احتمال کنترل و مدیریت آن در کودکانی که به طور وسیع در مقابل مواد غیر خوراکی ناتوان هستند، سخت‌تر می‌شود. در صورت مشاهده هرزه خواری، ارزیابی توسط یک متخصص مورد نیاز است، چراکه ممکن است زیر بنای مشکل ناشی از بیماری‌های دیگر مثل کم خونی باشد. گاه این بیماری همراه با بیماری اوتیسم بروز پیدا می‌کند و می‌تواند از نشانه‌های آن باشد. در ادامه درباره‌ی ویژگی‌ها، علل، عوارض و درمان این بیماری بیشتر توضیح داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری اوتیسم کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اختلال پیکا یا هرزه خواری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.



منبع : پیکا (Pica) | از نشانه ها تا درمان اختلال هرزه خواری

 


هنر زندگی | مشاوره روانشناسی هنر زندگی اختلال ,هرزه ,درمان ,زندگی ,بیماری ,pica ,درمان اختلال ,اختلال هرزه ,هرزه خواری ,پیدا می‌کند ,پیکا pica منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

La carte postale دریا دانلود | دانلود فیلم و سریال جدید کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست موزیکستان تیکت آرت ارت مکرس