در میان تمامی قسمت های مختلف گوشت گوسفندی، بهترین و عالی ترین قسمت را می توانیم سردست گوسفندی به شمار آوریم. بدون شک استفاده بیش از اندازه از هر نوع گوشتی می تواند برای بدن مشکلاتی را به بار آورد. اما استفاده از این قسمت گوشت گوسفندی، تمام مزایا می باشد. 

گوشت گوسفندی از جمله بهترین گوشت های قرمزی به شمار می رود، که از تمامی قسمت های بدن آن میتوان استفاده مفید برد. حتی باید بگوییم از پوست گوسفند نیز استفاده های زیادی انجام می شود. شاید در نگاه اول نتوانید به درستی سردست گوسفندی را از سردست گوساله تشخیص دهید، اما اگر کمی دقت کنید، می توانید برخی تفاوت ها را در این دسته گوشت ها مشاهده نمایید. 

گوشت های قرمز متنوعی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، که در کشور ما تنها استفاده از گوشت قرمز شتر، گوشت گوسفندی، گوشت بز و گوشت گوساله رواج دارد. که از این میان گوشت سردست گوسفندی هم نرم تر، هم لطیف تر و هم خوشمزه تر است. 

البته باید خاطر نشان نماییم، که ارزش غذایی موجود در گوشت بز و گوشت گوسفندی تفاوت چندانی ندارد. یعنی زمانی که شما سردست گوسفندی اری می نمایید، یا گوشت بز، می توانید به یک اندازه از ارزش غذایی آن بهره مند شوید. 

سردست گوسفندی

مزایای استفاده از سردست گوسفندی در غذا 

همه ما در مورد خواص گوشت گوسفندی اطلاعاتی در دست داریم. اما این که از این گوشت برای طبخ چه غذاهایی استفاده می شود، یا این که از چه مزایایی برخوردار است را همه ما نمی دانیم. مثلا آیا شما میدانید در هر 100 گرم گوشت سردست بیش از 206 کیلو کالری وجود دارد؟

انرژی فوق العاده ای که در سردست گوسفندی موجود می باشد، آن را به یکی از غذاهای پرطرفدار تبدیل کرده است. تصور کنید که شما در هر 100 گرم گوشت گوسفندی، با 206 کیلوکالری مواجه شوید. حال اگر در یک وعده غذایی 100 گرم گوشت مصرف نمایید، می توانید در طول روز استقامت بالایی داشته و از خستگی دور شوید. 

یکی دیگر از مزایایی خاصی که شما می توانید با استفاده از گوشت سردست گوسفندی بدست آورید، میزان کلسیم بالای موجود در این گوشت است. می دانیم که کلسیم برای بدن بسیار لازم و ضروری است. حتی می تواند از جمله مواد مغذی بسیار مهم برای بدن به شمار رود. 

زیرا کلسیم می تواند سلامت استخوان ها را تضمین نموده، و اختلالات و ناهنجاری های استخوانی را در بدن شما از بین ببرد. وقتی شما 100 گرم سردست گوسفندی استفاده میکنید، در آن با 10 میلی گرم کلسیم مواجه می شوید، که به اندازه یک هفته کلسیم بدن شما را تامین می کند. 

گوشت قرمز و خواص بی شمار آن

بهترین قسمت های گوشت گوسفندی 

اگر بخواهیم بگوییم برخی از نقاط گوشت گوسفندی نسبت به دیگری از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است، باید بیان نماییم که چنین مسئله ای اصلا صحت ندارد. زیرا تمامی قسمت های بدن گوسفند ار ارزش غذایی یکسانی برخوردار می باشند. مثلا سردست گوسفندی، ناحیه سر سینه، کتف، ران و همگی بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. 

سردست گوسفندی در اصل یک سوم گوشت از قسمت های مختلفی را در بر می گیرد. بخشی از قسمت دست جلو، گردن، و دنده ها به عنوان سردست شناخته می شود. از نظر قیمتی نمی توانیم بگوییم سردست ارزان ترین قسمت از بدن گوسفند به شمار می رود.

زیرا کتف و ران از قیمت های مناسب تری برخوردار می باشند. گوشت های گوسفندی که استخوان دار می باشند، از چربی فوق العاده بالایی برخوردار می باشند. بسیاری از ما نمی دانیم که این گوشت های قرمز، می تواند تمامی چربی مورد نیاز بدن را به صورت طبیعی تامین کند. 

اما سردست گوسفندی از جمله قسمت های گوسفندی می باشد، که از چربی زیادی برخوردار نیست. اما از  نظر ارزش غذایی با دیگر قسمتها برابری می کند. پس از خوردن آن لذت ببرید.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. گوشت ,قسمت ,استفاده ,گوسفندی ,برخوردار ,غذایی ,ارزش غذایی ,گوشت گوسفندی، ,تمامی قسمت ,گوشت گوسفندی ,گوسفندی از جمله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تلاش زندگی ایرانیان تولدم 26 دی فال روزانه فروشگاه اینترنتی کفش و کتانی جوان مد پر از مطالب مفید میهن به روز خجسته چت|خجسته چت دوستیابی|دختران خجسته چت|چت خجسته